.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش كشته‌هاي حوادث رانندگي در گيلان

سرپرست پليس راه گيلان گفت: در شش ماهه نخست امسال با وجود كاهش مطلوب تصادفات، آمار كشته شدگان افزايش يافته است.

غلامرضا سيري با اشاره به حوادث رانندگي گيلان افزود: در مدت مذكور، 4 هزار و 700 فقره تصادف در جاده‌هاي استان رخ داد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل شش درصد كاهش داشته است.
وي ادامه داد: در اين مدت، يك هزار و 436 فقره تصادف جرحي در جاده‌هاي گيلان رخ داد كه با 20 درصد كاهش مواجه بوده است.
به گفته سيري در اين مدت كاهش 25 درصدي مجروحان حوادث رانندگي و يك هزار و 897 نفر مجروح نيز در آمار ثبت شده است.
سرپرست پليس راه گيلان تصريح كرد: با وجود اين همه كاهش در شش ماهه نخست امسال 379 نفر در جاده‌هاي گيلان جان باختند كه يك درصد افزايش داشته است.
وي با بيان اينكه در بهار و تابستان امسال روزانه 25 فقره تصادف رخ داده كه 10 مجروح و دو كشته در روز حاصل اين تصادفات بوده است، اظهار داشت: 64 درصد كشته‌هاي ناشي از حوادث رانندگي در محورهاي فرعي و روستايي جان باخته‌اند و 32 درصد اين تلفات به موتورسيكلت سواران اختصاص دارد ضمن اينكه 15 درصد از كشته شدگان عابران پياده بوده‌اند.
سيري خاطرنشان كرد: سه درصد از تصادفات مهم به ناوگان مسافري و 13 درصد به ناوگان باربري تعلق دارد.
سرپرست پليس راه گيلان علت 18 درصد حوادث منجر به فوت را واژگوني عنوان كرد و افزود: 71 درصد تصادفات مهم نيز به دليل تخلف انحراف به چپ صورت گرفته است.
وي تاكيد كرد: 29 درصد تصادفات در شب رخ داد كه نبود روشنايي جاده‌اي مهم‌ترين عامل اين تصادف‌ها بوده است.
سيري با اشاره به اينكه 82 درصد تصادفات و 74 درصد تلفات استان در 24 درصد راه‌هاي گيلان اتفاق مي‌افتد، خاطرنشان كرد: پليس راه استان 35 محور مهم حادثه‌خيز را شناسايي كرده كه از بين اين نقاط، جاده انزلي به آستارا به عنوان جاده مرگ و پر‌خطرترين جاده استان معرفي مي‌شود.
به گفته سرپرست پليس راه گيلان اين مسير كه سه درصد راه‌هاي آسفالته استان را به خود اختصاص داده در شش ماهه نخست امسال 60 نفر قرباني گرفته است.
وي جاده فرعي خواچكين به ضيابر و جاده فومن به پونل را به عنوان رتبه دوم و سوم پر‌خطرترين جاده‌هاي استان معرفي كرد و از رانندگان خواست در اين مسيرها احتياط كنند.
سيري افزود: جاده فرعي خواچكين به ضيابر با وجود اينكه تنها يك درصد جاده‌هاي استان را به خود اختصاص داده، 22 نفر كشته داشته و در جاده فومن به پونل نيز 118 فقره تصادف با 15 نفر كشته در مدت مذكور رخ داده است.
سرپرست پليس راه گيلان علت حوادث در اين جاده‌ها را كم‌عرض بودن جاده، مجزا نبودن مسير رفت و برگشت خودروها، نبود شانه خاكي مناسب، فقدان روشنايي در شب، فقدان علائم هشدار‌دهنده و پيچ‌هاي تند غيراصولي دانست.
وي تاكيد كرد: بيان اين آمارها براي هشدار مسئولان راه و ترابري و مردم است كه وضعيت را بدانند و اقدامي براي حل آن انجام دهند.
سيري در تشريح ارزيابي كشوري عملكرد پليس راه گيلان گفت: در بخش كاهش تصادفات رتبه هفتم كشور، در بخش كاهش مصدومان رتبه ششم و در بخش كاهش ميزان تلفات جاده‌اي رتبه بيستم كشور از آن گيلان است.
سرپرست پليس راه گيلان از اقدام‌هاي گسترده پليس راه براي كاهش تصادفات و حوادث جاده‌اي ياد كرد و اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال بيش از 489 هزار تخلف رانندگي در جاده‌هاي استان با مبلغي بالغ بر 55 ميليارد ريال جريمه شده‌اند.
وي ادامه داد: بيش از 209 هزار تخلف حادثه‌ساز معادل 43 درصد كل تخلفات در مدت ذكر شده رخ داد و در همين راستا 7 هزار و 750 دستگاه خودرو توقيف شدند كه نسبت به پارسال 236 درصد افزايش دارد.
به گفته سيري انجام آزمايش سلامتي اعتياد و الكل از يك هزار و 872 راننده، آموزش 4 هزار و 100 نفر از كاركنان پليس راه، آموزش 7 هزار و 461 راننده ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، آموزش 5 هزار و 242 مورد مدرسه حاشيه جاده‌ها و 38 مورد بازديد از موسسه‌هاي حمل و نقل از جمله اقدام‌هاي پليس در سال جاري براي كاهش تصادفات و تلفات ناشي از آن بوده است.
سرپرست پليس راه گيلان با اشاره به علت افزايش تلفات تصادفات با وجود كاهش وقوع آنها گفت: علت اين امر افزايش سرعت‌ها است كه شدت تصادفات را افزايش داده و در نتيجه با وجود اينكه حادثه كمتري رخ مي‌دهد اما به دليل سرعت بالاي خودروها تلفات بيشتري به همراه دارد.
وي ادامه داد: يكي از خودورهايي كه اغلب توسط بسياري از رانندگان براي سفر انتخاب مي‌شود خودرو پرايد است كه علاوه بر غيرايمن بودن، پرخطرترين خودروي ايران است.
سيري درباره چالش‌هاي اصلي ترافيك گيلان خاطرنشان كرد: افزايش تصادف موتورسيكلت‌ها و افزايش تصادف در معابر فرعي و روستايي مهم‌ترين چالش پيش روي پليس راه گيلان است كه بايد با مشاركت نهادهاي مسئول و نيز توجه مردم به قوانين برطرف شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.